onsdag 16. september 2009

Sangen "Venner" fra Halvdan Sivertsen er forresten superkoselig!

AU! Jeg har gangsperre som F i leggene. I dag har jeg nemlig vært ute å jogget for første gang på sikkert 4 måneder. Jeg er flink! Det er så koselige tur områder her, det er nesten akkurat som hjemme, med kringsjå, og skolen er like nærme som vi bor hjemme. Eneste som er forskjellig er at det er sauer inngjerdet langs stien her.
Jeg er også ferdig med lue nummer to. Nå mangler bare dusken, men den er på god vei ;)

I vasketimen i dag var jeg super effektiv! Se så ryddig rommet er da.
Jeg har også kjøpt noe fint på salg på nille. De skal jeg tenne lys i når det er mørkt ute. Kos!
Vi har også fått den helt ordentlige ukeplana vår i dag. Du ser sikkert ikke hva som står på den, men den er bra! beste ukeplana jeg har hatt hvertfall ;)

I dag har jeg, Kristine og Mari loka på gresset i finværet.
Kristine lærte oss hvordan vi strikker rett og vrang, så det blir nok mitt neste lue-prosjekt ;-)

Etter lokinga(slampinga) hadde vi en sykt god middag(oooops, nå skriver jeg om maten igjen, jaja) vi hadde hvertfall tikka masala med naan brød. NAM !
Så hadde vi kor på kvelden, hvor vi sang Tir na noir. Elsker den sangen! Tenk deg så utrolig bra det høres ut når ca 100 elever, delt opp i fire stemmer synger den! Fiiint ja!

Her er den berømte vindmølla på skolen vår. Den er 22 meter høy, og er bare i drift fra oktober-april pga klaging fra naboene

Her er det bygget jeg bor i. Jeg bor bortest, nederst ;)

I morgen skal vi ha Arne Garborg dag. De er visst super stolte over at han er herifra, så vi skal besøke hjemmet(?) hans og så kommer det en person som skal komme og fortelle litt om livet hans og sånt.
Jeg og Kristine har heldigvis funnet ut at for å ikke sovne på slike foredrag må vi ha noe å gjøre, så vi pleier å ha med oss strikketøy, hekling eller tråd og perler, og det funker! Jeg har ikke sovnet på en eneste morgensamling siden vi begynte med dette ! ;-D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kjenner igjen strikking på forlesinger på folkehøgskole. tenk det gjorde vi for 30 - 40 år siden også. men ikke så fine luer som deg nei.
Kitty

Rebz sa...

må visst begynne med activities på MS jeg også, for sovner Alltid! Idag handlet det om tannbørster faktisk, B to the ORING!

Nok en gang: misunnelig på maten deres!!! ;>

P.S.. DU E SPÅRTII

Ina sa...

herregud, har dere finvær... er grønn av misunnelse, det er dritkaldt i trondheim!!!
Savner koring jeg også nå, men jeg har begynt jobbe på mandager, det er da det er tensing her..