onsdag 23. september 2009

Huhei som det blåser på jæren!

I dag har vi hatt linjedag, altså 6 timer med linjefag, som i mine tilfeller er sosialfag. Vi var veldig skeptiske til å ha 6 timer teori om psykologi, som vi holder på med nå, men da vi kom til klasserommet var det 1 eske på hvert fellesbord, og på eska hang det en lapp med 5 navn. Vi satte oss ned i de gruppene som var bestemt og åpnet eska. Nedi der lå det en konvolutt til hver. Konvolutten inneholdt et ark med oppgaven og ei dumle-klubbe. Oppgaven var at vi skulle lage hånddukker, og klubba var til inspirasjon. (nei, jeg spiste ikke klubba, for jeg har som dere vet godteristopp!)
Vi skulle velge et eventyr og lage dukker til det. Senere på høsten skal vi framføre det for en barnehage, og kanskje på foreldrehelga.
Vi valgte rødhette og ulven, men moderniserte det litt. Det var kjempe morsomt! Vi hadde så mye fint materiale, fjær, perler, stoff, you name it!
Vi ble ikke helt ferdige, men så skal vi jobbe mer med dette fremmover også da ;-)
Da vi hadde pause fra dukke lagingen gikk vi for å sjekke posthylla. Tror du ikke jeg hadde fått to brev i dag også? Et fra bestemor og et fra dullum. UTROLIG KOSELIGT ! <3
De i klassen lurte på om jeg hadde bursdag, siden jeg hadde fått så mye post de siste dagene nå. De dør av missunnelse. Det likar eg.

Til middag i dag var det lammefrikase. Jeg var sykt skeptisk, men bestemte meg for å møte opp til middag allikavell, og vettuhva; det var faktisk utrolig godt! Det er visst typisk jærsk-mat. Det minnet meg om fårikål, bare uten pepperen, og kålen var byttet ut med gulerot.
Etter middag sov jeg til kvelds. Snakk om å være asosial!
Jeg har forresten fått med et nytt favoritt pålegg; hjemmelaga egg og reke salat. Normalt liker jeg det ikke, men den de lager på skolen her er så sykt god!
Etter kvelds laget vi brownies og chilla. Slamp liker vi ;-D
Jeg har kun tre neglelakker her, og det er litt uvant! Jeg er vant med å ha så mange å velge mellom, så snart må jeg gå til innkjøp av noen flere farger ;-)
PRÆKAST!

1 kommentar:

Oda sa...

Send litt brownies hit da, jeg savner det! Hva er adressa di btw, jeg og vil sende deg post;D