mandag 14. september 2009

AJ LAJK ITT ALÅTT !

JEG HAR FÅTT BREV !
Ilupilu Rebz, it made my day ! ;-D

I dag var min første dag på ATO, og jeg er positivt overrasket. Det var kjempe koselig der! Masse koselige voksne og ikke minst barn! Siden jeg og Astri-Louse skal ha oppdrag hver mandag fra 12.15-15.15, og mandag er fisk-dag, og Astri-Louise ikke liker fisk, må jeg spise middag alene. Jeg kunne ventet på Ragnhild som er ferdig fem på fire, men da rekker jeg ikke toving. "Heldigvis" er toving kun annenhver mandag, så da spiser jeg sammen med Raggis når jeg kan. Det er morsomt for vi spiser forskjellig siden Raggis er veggis, altså de setter av en hel form med mat hver til oss. Så det er mer enn nok mat for å si det sånn! I dag hadde jeg pasta og fisk i form, med grønnsaker og hvit(?)saus og foccia brød. Det var visst bare jeg som syntes det var rart med pasta atmed fisk, for det er tydeligvis helt naturlig. Må innrømme at pasta og kjøttdeig er myyyyyyyyyye bedre!
Siden jeg er inne på mat (igjen) kan jeg fortelle at jeg har begynt å spise skinke på brødskiva! Men kun under osten da, så jeg ikke ser den. Jeg har også lært meg å spise champingion, ananas og tomat. Jeg prøvde meg på kaviar, men der ble det stopp gitt. Kaviar er og blir ekkelt!

Ellers kan jeg berette at te-kokeren her gjør at vannet blir alt for varmt, så det tar en evighet før vi kan drikk te'en, og svensken til Elin påvirker meg.
Det er også mange andre østlandske slengord jeg har begynt å bruke, og det er morsomt! Her er et fåtall, som brukes konstant i hveeer sammenheng:
Sjæl ass
Loke (samme som slampe tror jeg)
lættis
digg

Heidi, fra bodø, hadde ALDRI hørt om Twilight før hun kom hit til skolen. SYKT! Men nå har hun lest første, andre og er godt i gang med bok nummer tre, så de falt nok i smak. Hun visste heller ikke hva sap betydde. Nordlendinger assa.
I dag skulle vi egentlig se bonderomantikk og grey's i tv-stua, men tror du ikke folka skulle se på valg avstemming eller? Jeg ser ikke gleden av å sitte klistra til skjermen i flere timer for å finne ut hva hvilken komune stemte. Jaja, noen ser vell glede i det også. Istedet ble vi sittende i stua vår på nedre mølle og strikke, mens Ulrik og Adrian spilte gitar. Silje overrasket også med sin nydelige sangstemme! Hva skjer med at alle har skjulte talenter da? Jeg vil også ha det! Men jeg slår til på allsangene, der er jeg en jævel ;-D
Nå tror jeg te'en er passe varm så nå er det tea-time før jeg køyer.
Jeg er forresten nesten ferdig med lue nummer to, GLED DERE !

2 kommentarer:

Ina sa...

haha. kosa meg i 5 minutter her nå;)
Kaviar er TABU

Anonym sa...

Hei jenta mi.Så flink du er til å strikke da:)stolt av deg.jeg elskeeer kaviar:)så det så.Ellers har vi vært på frei i dag.Bestefar har bursdag.Godt du trives.Kjempeglad i deg.Stor klem mamma:)