søndag 20. september 2009

2dagers er slitsomt ! Må være hardt å være alkis!

Vi har hatt langhelg i helga, altså fri fra torsdag til søndag. Siden flesteparten av de jeg henger med skulle reise hjem tok jeg turen til familien i Stavanger, som alltid er kos! På fredagen kjørte onkel meg til byen så jeg fikk møte Ida. Det var utrolig koselig! Hadde ikke sett henne på fleeere uker så det var gøy! Vi gikk litt rundt i butikker, men siden vi har begrenset med penger ble det bare en kjole og litt dilldall på meg. Vi kjøpte også bursdagsgave til Marit. Jeg tok forøvrig bussen ALENE tilbake til Hundvåg, takket være supergode bussbeskrivelser av Marie fant jeg lett fram. Var overraskende enkelt faktisk ;-D
Da jeg kom hjem stripet Marie håret mitt. Siden jeg har så mørkt hår satt jeg litt lenger med stripene, men lell vises de ikke så godt. Håret mitt er og blir rart !
På lørdagen hentet vi Kristine på toget klokken fem, så ble vi kjørt til Solborg. Ida er neimen ikke den beste på veibeskriveren for å si det sånn. "ha hotellet i ryggen", hehe, ja, det spørs jo hvilken side av hotellet vi er på deeeeet, men vi fant frem tilslutt da. Skolen til Ida er forresten superfin! Men selv om vi ikke har så mye fint materielt her på Jæren, så har vi hvertfall utrolig koselige folk, og samholdet er supert! Så derfor driter jeg i at vi ikke har dusj på rommet, solarium på skolen, svømmehall, eller kino. Dessuten ser jeg det som et stort pluss at vi er på bondelandet, for da får jeg ikke anledning til å bruke så mye penger, noe jeg heller ikke har.
Anyway - vi ordnet oss til Ida før vi dro til Marit. Vi venta i sikkert en time på pizza'n, men det var verdt det, for den var sykt digg!
Etter det bestod kvelden i skal-vi-danse, morsomme drikkeleker, og busstur til byen. Da vi satt på bussen slo klokka tolv, altså Marit ble 20, så da stemte jeg i med bursdagssangen, men der ble jeg alene for ingen joina. Litt flaut, men også veldig morsomt. Bussjåføren lo hvertfall. På byen møtte vi mange fra skolen, så det var kos. Vi kjøpte oss nattmat før vi skulle ta taxi hjem. Men her i stavanger er det tydeligvis normalt med milevis på milevis med taxikø, så heldigvis kjente johny en råner som kjørte oss hjem for en hundrings. Kvelden redda ;-D
Dette var definitivt en av de beste kveldene jeg har hatt på byen!

På søndagen ble vi kjørt tilbake til skolen til klokken ett, så vi rakk middag. Kylling, ris og karrisaus, yummy. Marit diska opp med nystekte baguetter til frokost i dag også, luksus!
Nå skal jeg sove litt, før vi skal bake sjokoladekake til kvelds ;)
Siden jeg ikke har fest kamera blir det ingen bilder fra denne fantastiske helga, men jeg har bestemt meg for å investere i et lite kamera, så det blir forhåpentligvis bilder neste gang ;)

Her er hytta til Arne Garborg, vet dere ville se den ;)

Jeg har også hengt opp kitty-håndduken min, for nå er jeg grådig lei av kjedelige hvite vegger.

Lill Celine tegnet også noen tegninger til meg <3

Nå synes jeg det er på tide at lilleMarcus også slår til og tegner en fin tegning til meg! Han lovte det før jeg dro, så kjør på !

HURRA FOR MARIT SOM ER HALVEIS TIL 40 ;-D
Gla'i'æ (L)

1 kommentar:

Marit sa...

Gla i dæ å!! Gleder meg til neste gang:D