onsdag 2. september 2009

"æ har ikkje råd te å værra narkoman i ei uka ein gang"

Nå har akkurat alle forlatt meg for å legge seg, noe som førte til at jeg har litt emo-time på rommet. Men jeg kooooooser meg! Jeg drikker te, spiser kjekser og hekler, for ja jeg har lært meg å hekle! Noen som ønsker seg pannebånd til jul kanskje? ;-D
Noe jeg elsker her er at vi drikker te 24/7, det er alltid noen som er i te-humør, noe som passer meg utmerket! Nesten alle har kjøpt inn litt te hver, så vi har et stort utvalg. Me like!

I dag har vi vært på bytur og besøkt varmestua i Stavanger og Kirkens bymisjon. Sistnevnte var utrolig kjedelig, men turen til varmestua var kjempe interessant. Der satt det 6-7 narkomane, og noen av de var kraftig rusa. Vi satt å prata med de i 2 timer om alt og ingenting. Vi fikk bl.a.vite hvordan de hadde begynt på stoff, og om familiesituasjonen deres. Det var et ganske sterkt møte, for de var så direkte! Han ene viste oss tilogmed sprøytene, og noen tabletter han hadde fått av en lege. Sterke saker! De hadde en knall skjønn Golden Retriver valp der på 10 uker også. Hvordan har en narkoman råd til å kjøpe seg en hund, og ta vare på den, når han ikke klarer å ta vare på seg selv engang lurte jeg på, men jeg fikk ikke noe svar ;p
Visste du forresten at det koster ca. 3000 kr hver dag å være narkoman?!
Og de fleste(over 90%) som dør av overdose, har fått en judassprøyte? Judassprøyte er en dødelig dose narkotika som du får hvis du skylder noen penger, og de vet du ikke klarer å betale tilbake. CREAPY!

Haha, BodøJulie regna ut at hun er så fattig at hun hadde ikke hatt råd til å være narkoman i ei uke engang.

Nå har jeg bestilt meg flybilett til høstferien. Da skal jeg besøke Rebecca og resten av familien på østlandet. Blir koselig!
En liten del av hekle-macrame gjengen.

Kristine er gal, jeg liker'a!
Ja, vi spilte Uno i dag også, men nå begynner vi å bli lei. Forslag til kortspill, eller evt. andre sosiale ting vi kan gjøre mottas med takk ;-)

2 kommentarer:

Rebz sa...

Uno høres gøy ut daa, her går det bare i vri 8'ern og idiot liksom, yey! Eller har spilt litt kokkelimonke også, artii ;)
Alltid te-humør heer også! Å nå har jeg vært i Sverige å kjøpt meg en kopp, så nå er det te-allTheTime!
Me Like!

Oda sa...

Jeg ønsker meg pannebånd til jul!;D