tirsdag 8. september 2009

Ei krasafaren steinbru

I går var det første vanlige dag. Jeg og Astri Louise var på møte på ATO(avdeling for tilrettelagt opplæring). Vi skal begynne neste mandag, og det virker utrolig spennende! Det er 13 barn der fra 1-10 klasse. Alle har forskjellige handicap. Noen kan ikke snakke, andre kan ikke gå. De har forskjellige kommunikasjons måter, så etterhvert skal vi lære oss litt tegn til tale. Alle barna har hvert sitt rom der og hver sin lærer. Opplegget virket veldig bra, så jeg tror dette kommer til å bli ganske lærerikt!

Jeg må bare skryte av maten her nok en gang. Til frokost får vi nybakte rundstykker. Siden jeg er blitt litt lei av gulost og paprika har jeg utforsket nye ting. I går spiste jeg leverpostei til frokost. Sykt! Jeg hadde ikke spist det siden barneskolen sikkert, og det er faktisk ganske godt!
Vi hadde restelunch i dag, så da kunne vi velge mellom risengrynsgrøt, biff stroganof, baktpotet, wok, thaikylling og et fantastisk godt brød med masse krydder(minner om det brødet du bruker å lage i langpanne, mamma) NAM! Til middag hadde vi dampkokt torsk med hvitvinssaus, helt greit. Til kvelds var det nystekt brød, eller jeg tror det hvertfall siden det var varmt. Da hadde de hjemmelaga rekesalat, me like ;-D

Jeg var også på toving for første gang i går. Det var koselig! Vi er ca 10 jenter der, så det blir litt av en syklubb. Læreren, Jorunn, er kjempe koselig! Det er henne jeg har i sosial også. men jeg sier ikke hva jeg laget, for det er julegaaaave. GLED DERE!

Hver tirsdag har vi noe som heter Agora, hvor det egentlig bare er masse allsang og hvor en lærer snakker om det han vil. I dag var temaet Bob Marley.

Da har svineinfluensa ankommet skolen. Så langt er det 2 som har fått det, så de er i karantene hver for seg. Der må de være i 7 dager, på rommet, alene. Blir jeg syk, klikker jeg! Jeg kommer til å gå på veggene!

Men nå er det middag, pannekaker med bacon/blåbærsyltetøy, og i kveld er det kor igjen. GLEDER MEG! ;-D

Ååja, forresten, ei i klassen min har fått 2 pakker hjemmefra(helt uventa) som er fylt av koseting. Godteri, te, kjeks, perler, fargestifter. Jeg har ikke fått noe i posthylla mi enda, ikke så mye som reklame engang. Jeg blir litt skuffet hvis ingen sender meg julekort ! ;))))
Long time ago <3

2 kommentarer:

Ina sa...

Få adressa di til skolen, så kommer det julekosrt;)

Ida sa...

Det høres skikkelig spennende uuut! :D Jajaja, jeg skal få rævva i gir å sende post. Men jeg vil også ha post! Addressen kommer snart ; )