mandag 24. august 2009

Lever fortsatt!

Jeg har så mye å skrive, at jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Da jeg kom til skolen ville jeg bare dø. Det var så megaflaut at jeg aldri har opplevd makan! Jeg gikk rundt alene, og da jeg gikk på stua for å være sosial, satt det 5 stykker der, alla typer med gule bukser, rosa hår, piercing, dreads. De kjente selvfølgelig hverandre fra før. Jeg følte meg så dum der jeg satt og prøvde å være med i samtalen deres. Men etterhvert gikk det bedre, og nå har jeg fått venner ;-D Hun jeg bor sammen med er litt spesiell, hun er fra Hellas og har aldri bodd i Norge før, men moren hennes er norsk. Hun er super ivrig og snakker masse, og er blid hele tiden, men koselig da.
I dag hadde vi de første timene med linja. Vi hadde først noen navneleker, så snakket vi om "faget", og det hørtes utrolig spennende ut! Vi skal besøke masse instusjoner, og etterhvert skal vi ta fordypning i det som interesserer oss mest. Jeg tror jeg skal ta barnevern og rus, men er ikke helt sikker enda.
Maten her er helt grei. Kjøttkaker i går, pølse og stappe i dag, taco i morgen. Vi har frokost 07.45-08.15, lunch ca 12-12.30, middag 15.00, og kvelds 20.00. Merker det blir hardt mellom middag og kveldsmat.
På denne skolen så ELSKER de å synge, så vi går rundt med sangboka nesten hele tiden. "Min tanke er fri" er en av favorittene tror jeg, for den har vi synget 4 ganger siden vi kom i går.
Rommet er lite. Ikke så mye skap plass, så jeg har alle klærne mine i ei skuff. Utrolig trasig når du skal finne ut hva du skal ha på deg om morgenene, men det blir vell en vanesak. Vi er 16 stykker som deler på 2 dusjer og 1 do ! S Y K T ! Men vi har do i kjelleren da heldigvis (Y)
Det blåser konstant her på Jæren sier lærerne. BRRRRR! Alle lærerne er utrolig koselige, så det er bra!
Vi har også vært å sjekket ut sentrum, og det er helt greit. Mc.Donalds, Elkjøp, forskjellige matbutikker og et kjøpesenter på størrelse med Futura.
Akkurat nå er roomiesn min ute å sykler. Håper hun blir lenge, for jeg merker det var godt med litt stillhet her! Det er jo nesten konstant plapring av 90 stykker samtidig, og det er slitsomt.
I kveld etter kveldsmaten blir det bingo, blir gøy.
Her er noen bilder av rommet. Jeg har den fattige siden, mens roomie'n har den eksklusive siden, med 5(!) puter, duftelys, innkjøpte lamper, rammer, fancy tepper. Men snart skal jeg henge opp noen bilder, så da blir det vell bra tenker jeg. Jeg har også en supersøt liten blomst jeg fikk av bestemor her <3>
Bytheway, så er forresten utrolig fine tur stier her ;-D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.
dette ser da bra ut. du får helt sikkert et topp år. Så morsomt da å få en romvenninne fra Hellas.
Lykke til.
Kitty

Andrea sa...

aaw, så fint ut på rommet ditt da! : D

koooz og klem - det burde vært ei fra polen istedet forresten. Det hadde vært arti.

du må si kalimera til hun fra hellas, det betydde jo God dag :) møter du på ei fra polen, kan du si dobre denn(skrives helt annerledes).



:)

Oda sa...

Høres artig ut Alex!;D Kjekt å høre at du har fått venner, ikke det at det kom som noe sjokk da men;p Råkult med roomie fra Hellas! Slo du til med Kalimera Kalispera da eller, haha? Da blir det jentetur til Hellas neste sommer eller hur?

Artig at mamma har blitt så ivirg på blogger!

ilupilu<3