søndag 30. august 2009

Jærtur

Gårsdagen var veldig koselig! Underholdningen var på topp. Det er så utrolig mange flinke elever her! Lærerne overraskte også med 4-stemte sanger og sketsj. Ellers hadde vi maaaange allsanger, og det er så koselig! Jeg elsker sangboka vi har fått :-D
Som avslutning for kvelden stilte vi oss i gymsalen i en vennskapssirkel, og sang et par sanger til. Når kulturkvelden var ferdig dro vi og spilte Uno. Etter et par runder ble vi lei, så ragnhild, trønder-julie og jeg gikk for å se gossip girl. Jeg klarte ikke holde meg våken den første episoden engang, så jeg gikk bare å la meg. Klokka var jo trossalt halv 3, og jeg hadde jo lagt meg senest halv 1 i en uke, så ikke rart jeg ble trett.
I dag har vi vært på tur med hele skolen. Først ble vi kjørt til et vitenskapsmuseum hvor det var masse å se på, og prøve hvis man ville. Det var mest om jordbruk, siden det er en stor del av Jær-kulturen. Vi fikk en juice-kartong og en muffin til lunch:)
Etter vi hadde vært der i to timer ble vi kjørt til ei strand, hvor vi skulle gå et stykke. Vi gikk minst 3 km! Her på Jæren så strekker disse strendene seg i 7 mil bortover! Det var endeløse strender. I dag tok jeg tilogmed litt bilder med mobilen min, for jeg glemte jo selvfølgelig kameraet på rommet.

I dag hadde vi snitzel til middag. Æsj! Men jeg overlevde på ris og bernaise-saus. Det er godt! Men neste gang det blir snitzel har jeg og julie en McDonalds-avtale. Vi fikk vaniljeis og fruktkompott til dessert da, og deeeet var supergodt !
Nå har jeg kommet til det stadiet der jeg kan kommentere rare ord i de tusen mongodialektene som finnes her. Det er gøy, de har så utrolig mange mongo ord oppi nord! Det er så ekkelt når jeg snakker med andre folk for jeg legger om dialekta. Når jeg snakker med julie fra bodø legger jeg helt over og snakker nordlending. I går f.eks. da jeg og Elin satt og lagde smykker begynte jeg å svare henne på svensk. Men hun synes bare det var morsomt da, for hun pleide visst å snakke norsk til nordmenn også ;)

I DAG HAR FORRESTEN LILLEMARCUS BURSDAG! Hurra for han!
Aw, leeenge siden.

3 kommentarer:

Ina sa...

ikke glæm å si boss da.. t søppel lism!!! høhø;)

lisefredrikke sa...

Linker deg tilbake jeg vettu ;)

Rebz sa...

jeg legger også om dialekta, spesielt til nordnorsk, hareid og trøndersk! hjææælpest