tirsdag 27. oktober 2009

"Om du snakke engelsk?"

Da har jeg jobbet i barnehagen i 2 dager, og barna skjønner fortsatt ikke hva jeg sier. Noen lurte tilogmed på om jeg snakket engelsk. Hvis jeg legger om dialekta litt, og snakker sakte går det som regel ganske bra ;)
Denne barnehagen er egentlig ganske annerledes enn de barnehagene jeg er vant til. Dette er en privat bhg, og de har ingen regler, ingen avdelinger og ingen ordentlig felles samlingsstund. På mandag var det bare "fri lek" hele dagen, utenom lunch klokken 11, men i dag var det primærgruppetime(der de voksne er sammen med de barna de har ansvar for) i en time. Den gruppa jeg var med tegnet, en annen gruppe var på tur, og den siste gruppa laget grønnsaksuppe, som vi fikk til lunch :) Så hadde vi brannøvelse etterpå. Det ble litt kaos siden de minste begynte å gråte av den høye lyden, men de eldre ungene var flinke og løp raskt ut.
Det jeg synes er litt rart er at det er så mange småunger som går i barnehagen. I denne barnehagen er det 8 som så vidt kan gå. 3 av de er ikke fylt ett år engang.

I dag ble forresten 10 elever utvist fra skolen i 3 dager. 5 som bor i gangen over oss, 4 her på gangen, og ei jente fra breidablikk, hadde hatt nach på et rom her på gangen, og da lærerne fikk vite det tok de en inspeksjonsrunde på det rommet og fant masse alkohol. Så nå er det ganske stille på gangen her, siden vi har mistet 4 medelever.

Jeg fikk brev av Elise for en stund siden, og i dag fikk jeg kort av Rebz ! Såå koseligt! Aj låw påst :-D

Nå har vi akkurat vært på en obligatorisk klassisk piano konsert. YEY! Pianisten var fløyet inn fra England for å spille for oss, hurra. Det var kun læreren som ble superglad da han spurte om vi ville ha 3 ekstra-nummer. jaja, han var jo superflink da!
Men nå er det natta. Tar på å ha 8 timers arbeidsdag hver dag, pluss diverse skoleting på kvelden ;o Night ;-*

4 kommentarer:

Oda sa...

Å hooi, drama på Jæren gitt! Best du holder deg unna alkoholen søtis?;p

I dag fikk jeg forresten kort! Tusen millioner takk, det var en drøm å komme hjem til den rotete leiligheta når det lå et kort innafor døra:)

Savner deg!

Ida Elen sa...

Haha, skjönner det med spräket, har nemlig begynt i tysk barnehage selv, ordforräedet bestär sä langt av "hva?!" og diverse andre smäord! Lykke til videre da!

Ida Elen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Rebz sa...

Jeg savner bilde av kortet! ;b