søndag 25. oktober 2009

I LOVE LONDON, BIG TIME !

Guuud, London er så elskbart! Vi så ikke så mange turist serverdigheter i London, men det gjorde ingenting for min del, for det hadde jeg jo sett før ;)
Vi kom fram ca klokken 11 på kvelden. Så gikk vi litt rundt i området der vi bodde, og fikk i oss litt mat. Vi kom tilbake til hostellet rundt halv 2. Da bestemte vi oss for å sove, siden vi skulle opp klokken 06 neste morgen. Jeg og Julie var ikke trøtt, så vi lå og snakket, helt til jeg tok ansvar klokken halv 4, og sa at nå MÅ vi sove, og det gjorde vi. Det gikk utrolig bra og stå opp klokken 6, søvn er overvurdert.
Da vi ankom the pasage, senteret for hjemløse hvor vi skulle jobbe var klokken blitt halv 8. Jeg og Julie fikk i oppgave å hjelpe kokken på kjøkkenet med å tilbrede maten. Først fikk vi rundt 10 poser med noe kyllinggreier, sikkert rester fra slakteriet, som vi skulle legge utover på stekefat. ÆSJ! Det var kyllingklomper med blod, ben, brusk og ekle ting! Vi holdt på å spy begge to! Da vi var ferdig med dette ble vi satt til å ta oppvasken. Men det var visst ikke så nøye med vaskinga, for i hyllene lå det skitne boller og bestikk fra forrige oppvask.
Da vi var ferdig med kjøkkentjenesten fikk vi frokostpause. Men siden vi hadde mistet helt matlysten etter jobbinga, daffa vi bare på pauserommet, og snakket med de andre frivillige som jobbet der. Koselige folk! Etter pausa fikk vi andre oppgaver. Da fikk jeg i oppgave å dele ut te, kaffe og juice til brukerne. Da var det også kommet andre frivillige som skulle jobbe sammen med oss. De var, eller hadde vært nonner. De trodde at målet for livet vårt var å bli nonner, og da noen av oss sa imot de, ble de skikkelig rare og skjønte ikke hvorfor vi ikke ville bli nonner, så etterhvert spilte vi bare med, og sa at vi ville bli nonner. En ganske opplevelsesrik dag vil jeg påstå!
Ellers i London var vi masse på shopping, Camden Marked, NOTTING HILL, Hyde Park, intervjuet av noen britiske studenter, Planet Hollywood, Madame Tussaude, London Lighthouse(HIV-senter), frivilig klamydiatest, Lion King musikal, Karaokebar, Covent Garden. Vi var også mange andre plasser i London, men de husker jeg ikke hva het. Jeg har hvertfall hatt en superduper sinnsyk bra tur. Det ble en del drama og baksnakking på turen også(nei, jeg var ikke innblandet!), men det må man regne med når man drar 18 jenter(, 1 gutt og 2 lærere) på tur.
Jeg ble litt forskrekket da jeg så hvor langt ned det var. Vi satt nemmlig på balkongen. Vi kunne også bruke sånne søte små opera-kikkerter for å se forestillingen bedre.


NOTTING HILL ! <3

Karaoke med klassen
Sex on the beach
Slottet der Diana bodde rett før hun døde, i Hyde Park.
Gruppa mi (og lærern vår)
cool english buss
Spennende kunstverk jeg og Julie fant da vi trasket omkring i Londons gater.
Vi måtte slite litt for å få igjen koffertene våre
Såå koselig velkomst vi fikk ;-D

Etter vi kom hjem har jeg forresten blitt syk. Sykt vondt i halsen, rennende nese og hoste. Alle spøker med at det er svineinfluensa, ha_ha, den blir jo aldri gammel! Da jeg kom fra London lå det et brev på rommet mitt fra Katerina, om at skulle være i Bergen i helgen. Så Julie har sovet på rommet mitt i hele helga, og i natt lå Karine her også. Slumber-party ;-)

I morgen begynner jeg å jobbe i barnehage Markå(sært navn!) hvor jeg skal jobbe denne uka, det blir gøy. Ender vell med at jeg smitter alle barna ;o Arbeidsdagen blir fra 08-15.30, laaaang dag! Det tar også en halvtime å gå, og jeg skal dusje når jeg står opp i morgen, så jeg må stå opp klokken 06.45 ! iiiiik.
Derfor skal jeg straks køye. Nattinatt ;-*

1 kommentar:

Rebz sa...

Åååh, gleder meg til vi skal reise dit ;D
Ser helt suuupert ut!